Lviv (Ukraine) – The 750th Anniversary Event


OPERA HOUSE SQUARE, SEPTEMBER 30TH 2006
MUSIC COMPOSED & CONDUCTED BY RUSLANA
Art Director, Light, Laser, Neon & Pyro Design Gert Hof
Produced by Asteris Koutoulas for the Municipality of Lviv
Production coordination Norman Bauer
Technical Director Steffen Brandt
Light Operator Jens Probst
Local Logistics Manager Taras Shykh
Fireworks Director Markus Katterle
Pyro Director Sven Asamoa
Laser Programming Daniel Brune
Light Equioment Procon MultiMedia AG
Pyro & Fireworks Flash Art GmbH
Laser Equipment laserfabrik showlaser gmbH
Logistics Bauer Concept Berlin


To celebrate its 750th anniversary, the Ukrainian city of Lviv invited our Gert-Hof-Team to stage the glowing highlight of their festivities on the city’s Opera Square.
2004 Grand Prix winner Ruslana composed an exclusive twenty-minute suite to accompany Gert Hof’s stunning show around the 100-year-old opera house.
Brimming with lights, lasers, neon and pyrotechnical effects to wow the assembled high-profile international guests, the show was enjoyed by a total of two million visitors from the Ukraine, Russia and Poland.

Asteris Koutoulas


Gert Hof – ein absoluter Meister seines Fachs - ist einer der bemerkenswertesten Menschen, mit denen das Schicksal mich je zusammengeführt hat. Es ist unmöglich, nicht beeindruckt zu sein, mit diesem Menschen zu kommunizieren – sein Blick strahlt so viel Licht und positive Energie aus. Ihm ist es gelungen, die Elementarkräfte Licht und Feuer zu zähmen, um ihnen neues Leben auf der Bühne einzuhauchen. Ich war sehr froh, Herrn Hof bei mir zu Hause in der Ukraine begrüßen zu dürfen und bin glücklich, dass ich mit ihm zusammenarbeiten darf. Ich habe keine Angst davor, meine "wilde Energie" mit ihm zu teilen, da ich sicher bin, dass sie in seinen Händen nicht versiegt oder verbrennt, sondern leuchtet und wärmt.

Ruslana, Kiev, March 2006